Khamis, 4 Februari 2010

'ter'motivasi

semalam gusar...blur...kusut...ntah aper2...

Alhamdulillah, hari ni cam ade sedikit sinar...dot jer pun...tp jadilah sebagai panduan penunjuk jalan....

ari ni sy dpt 2 email....
satu dari membe ke atas membe saya...terima kasih atas pandangan yg beliau lontarkan...walaupun sgt busy dihimpit kerje, tp masih sempat membalas email sy...

kedua email dr bakal supervisor yg saya approach..beliau bersetuju tanpa kekangan untuk menunjuk ajar saya ke jalan kebenaran...tetapi, biasa aar, sy perlu menunjukkan keupayaan sy dulu untuk mempropose tajuk serta menghasilkan proposal....bak kata beliau, "Saya tiada masalah untuk menjadi penyelia hanya saya perlu sdr hantar research proposal kerana saya ingin tahu minat sdr dan bidang fokus Uni..."

maka sedikit kerja saya telah dipermudahkan oleh Nya...Alhamdulillah...

sebenarnya semalam sy agak kompiden dgn dia...pas baca email pertama td, cm tergoyah la sikit sbb dia ade suggest satu nama lain...walau bagaimanapun, setelah dicari, sy tak jumpa lg setakat ni nama yg dicadangkan itu....

tp dlm ms yg sama, sy sgt tertarik dgn bidang penyelidikan bakal suprvisor sy tu sejak 2 thn lepas...

dan td, sy telah ketemu dgn itu mentor sy..hahah..mekaceh nooo Dr L*k*k....sungguh bernas kata2 berbentuk motivasi serta curahan ilmu tuk menghasilkan research proposal yg bermutu...walaupun dpt bercakap dgn itu Dr dlm masa 15-20 minit sajer, tp pengisian kata2nye sgt bernas...dh Dr ni mmg giler research...sy dh kenal dr USM lg...

dan Dr ini juga kenal dgn bakal supervisor saya serta sgt bersetuju dgn pilihan sy...Alhamdulillah, sy tidak salah pilih...

dan satu lg, Dr ade sebut satu nama **** yang saya penah terfikir untuk approach..Dr ckp, yg tu byk student bwh dia cari supervisor lain...owh, tidakkkk....

maka setelah dengan jayanya termotivasi td, sy ade semangat skit nk cari material...tp ni dok laro berblog....

ok, aziana aper lagi....proposal satu......

Demi suatu masa...single dot of light for the begining...

2 ulasan: