Khamis, 6 September 2012

Tomei mommy...

Alhamdulillah hari ni tomei mommy & daddy dah 1 tahun 9 bulan...
Nuha dah boleh panggil daddy ngan panggilan 'didhi'....start masa umo dia setahun 7 bulan.......tp sampai skrg dia masih belum nak sebut mommy....setiap kali mommy ajar dia sebut, dia akan tengok muke mom, senyum2, mulut ala-ala nak menyebut, tp cam tak terkeluar kata-kata.....so sian mom tgk dia...macam stress jer nk nyebut....so mommy pun taknak pakse2..nak ajar kerap2 pun cam tak sanggup nk tgk reaksi muker tomei...so biarla secara natural dia pandai sebut mommy kan....

Hari ni dah 4 hari mommy start skul semula...lepas 5 minggu jaga anak saya sendiri....rindunya pada tomei....betapa nikmatnyer bergelar mommy, tgk muke anak 24 jam (tipu ar 24 jam, ms tido tak tgk pun kan...tp dia tido sebelah saya ekk)....

rindu nyer nk tgk keletah dia, mula dr 1st mommet dia celik mata bangun pagi...minum susu...mandi, pakai baju...main meynan...kitai2 meynan, sepah2 umah...tido tghari....kuo jenjalan...pastu smapi saat tidokan dia malam hari...pas dia dah lena, siap lg cium2 pipi dia...kaco waktu dia tido...

rindu nk kiss pipi dia, gomol2 pipi dia...ade ms dia redhakan aje kalo kita cium pipi dia, ade ms dia tepis...rimas...

rindu saat dia nk melentok2 manja kat kita....pendek kata rindu kat tomei ar...

bile mommy dah start skul smula...rutin dah lain...mommy bgn tido, siap2 pg tu...ms tu tomei tido lg...dia bgn ms sy dah siap mandi or tgh pakai baju....golek2 atas katil....pastu terus kuo bilik tgk tv,...mommy buatkan susu, tuko diaper...kat sini, bgn tido tak mandi terus, sejuk dok kg...sian kat dia, just tuko diaper, nnt unty ella mantikan dia...kalo kat perlis, bgn tido tu terus mandi...cuacakan lain skit....

pas mommy siap, terus nk g skul...cium pipi, salam2 then mommy pegi...kul 5.45 ptg plak nnt mommy smpi umah...dpt lah main2 ngan tomei kat luo umah...layann dia pushing2 umah....kul 6.40 dah ajak dia masuk tgk upin ipin...sementara dia nk sejukkan badan, minum susu dulu...pas abis upin ipin baru mandi...pastu main2 ngan dia, sepah2 menynan...kul 9.30 or 10 dah tidokan dia....esok plak br mula balik....

so dalam erti kata lain, masa mommy ngan tomei sgt terhad....takleh nk gomol2 pipi tomei.....

tapi saya tetap bersyukur dgn rutin harian sy sekarang....perlu korbankan sesuatu untuk capai sesuatu tu kan....itulah antara harga yg perlu saya bayar...byk lg benda lain benonya...tp ni la, rindu saya pada tomei saya...

semoga saya lebih mensyukuri apa yg saya ada skrg, dan semoga apa yg berlaku semalam jadi pengajaran n iktibar untuk saya, untuk saya perbaiki diri saya esok hari...dan semoga apa yg akan berlaku esok hari lebih baik dari hari ini...

sekian dulu tuk kali ini....macam tulis surat plak....



Demi suatu masa....saya rindu daddy tomei & tomei...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan