Rabu, 4 April 2012

Saya rakyat Malaysia

saya baru jer setel isi e-filing e-BE tahun taksiran 2011

maka inilah hasilnya
sekali lg thn ni CUKAI TERLEBIH BAYAR...rm2++ gak ar....

tgk ar tarikh n masa...fresh lg ni...muahahah

sy tau naper terlebih....sbbnya, ms gaji bln disember 2011, kan ade bonus..hurey la kan..tp tetibe tergezut tgk PCB bonus tu...RM3++ tu...bonus tak tara mana byk pun...so sbb tu la akhirnya LHDNM yg berhutang ngan saya...huhuhu

Insyaallah, dr pengalaman thn lepas, sy dpt bayaran balik cukai terlebih bayar tu...sbb kan ms declare dah isi no akaun bank siap2...so nnt dia bank in terus dlm akaun sy..then dpt gak surat notis kata depa dah bayar blk...

so ok aar kan...kira efisyen aper sisitem ni...cayalah

ape yg ptg, hari ni sy telah menjalankan kewajipan saya sebagai salah seorang penjawat awam di Malaysia, negara saya yang tercinta.....

Demi suatu masa...Saya sayang Malaysia

Tiada ulasan:

Catat Ulasan